Algemene voorwaarden

NestManager (handelsnaam van Property Partner Platform B.V.) biedt dé softwareoplossing om zorgeloos vastgoedbeheer te realiseren. Dit op maat gemaakte online platform biedt vastgoedbeheerders de mogelijkheid om bedrijfsprocessen te optimaliseren en hierdoor kosten te besparen en de klanttevredenheid te vergroten.


Artikel 1. Definities

  1. NestManager: handelsnaam van Property Partner Platform B.V., gevestigd te Rotterdam en ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 84778636.

  2. Klant: een natuurlijke of rechtspersoon, die een Overeenkomst aangaat met NestManager
    teneinde de Dienst te kunnen gebruiken.

  3. Overeenkomst: de overeenkomst die tot stand komt tussen NestManager en Klant waarbij NestManager Klant in staat stelt gebruik te maken van de Dienst.

  4. Maatwerk overeenkomst: de overeenkomst die tot stand komt tussen NestManager en
    Klant waarbij NestManager Klant in staat stelt gebruik te maken van de Dienst, anders dan
    de standaard Overeenkomst en standaard Dienst.

  5. Dienst: NestManager stelt Klant een online platform ter beschikking waarmee het voor Klant mogelijk is om vastgoedbeheer-gerichte activiteiten te kunnen verlenen. Bovendien worden de inrichting hiervoor door Klant zelf bepaald.


  6. Account: het persoonlijk beheerdashboard/ eindgebruikersinterface die NestManager ten
    behoeve van de Dienst aan Klant beschikbaar stelt.

  7. Gebruiker: de Klant of de medewerker van Klant welke feitelijk de Dienst zal gebruiken.
    Gebruiker is tevens gehouden aan de onderhavige voorwaarden. Klant is volledig
    verantwoordelijk voor haar Gebruikers.

  8. Algemene Voorwaarden: Onderhavige voorwaarden.


  9. Partij: NestManager, dan wel Klant als partij bij de Overeenkomst.


  10. Website: nestmanager.nl.

Artikel 2. Toepasselijkheid

  1. De Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op het gebruik van de Dienst en maken onderdeel uit van de Overeenkomst tussen NestManager en Klant.


  2. Eventuele door Klant aangedragen voorwaarden of uitzonderingen maken geen deel uit van
    de Overeenkomst, tenzij NestManager daar schriftelijk en uitdrukkelijk mee akkoord is
    gegaan.

Artikel 3. Totstandkoming/uitvoering

  1. Klant krijgt deze Algemene voorwaarden ter hand gesteld bij de offerte van de Overeenkomst. De aanvaarding van de offerte is automatisch ook de aanvaarding van de Algemene Voorwaarden en van de Overeenkomst.
  2. Zo spoedig mogelijk na de totstandkoming van de Overeenkomst zal NestManager een Account aan Klant ter beschikking stellen waarmee Klant gebruik kan maken van de Dienst.

  3. NestManager zal de werkzaamheden met zorg uitvoeren op basis van de door Klant verstrekte dan wel te verstrekken gegevens, voor de juistheid, volledigheid en consistentie waarvan Klant instaat. NestManager is gerechtigd, doch niet verplicht de juistheid, volledigheid of consistentie van de aan hem ter beschikking gestelde gegevens of specificaties te onderzoeken en bij constatering van eventuele onvolkomenheden de overeengekomen werkzaamheden op te schorten totdat Klant de betreffende onvolkomenheden heeft weggenomen. NestManager is hier echter niet toe verplicht.

  4. Klant begrijpt dat de middels de Dienst aangemaakte inzichten alleen getoond kunnen worden indien de specificaties realistisch zijn en de data daarvoor toereikend is.

  5. NestManager heeft het recht bepaalde werkzaamheden te laten verrichten door derden zonder te overleggen met Klant.

  6. NestManager is te allen tijde gerechtigd om (technische) voorzieningen te treffen dan wel maatregelen te nemen tegen fraude en ander onrechtmatig handelen door Klant en haar Gebruiker(s).

Artikel 4. Duur en beëindiging

  1. Voor Overeenkomst geldt een initiële termijn van één maand, tenzij anders overeengekomen. Na afloop van deze termijn wordt de Overeenkomst stilzwijgend verlengd voor een periode van een maand.

  2. De Klant kan na de initiële termijn de Overeenkomst maandelijks opzeggen.

  3. De Overeenkomst kan door NestManager tussentijds worden opgezegd met inachtneming van een opzegtermijn van twee maanden. Deze opzegging mag zonder redenen en motivering plaatsvinden.

  4. In geval van ontbinding of beëindiging/opzegging zal het gebruiksrecht van Klant, zoals bepaald in artikel 13 lid 2, komen te vervallen.

Artikel 5. Voorwaarden van de Dienst

  1. Het is niet toegestaan om de Dienst te gebruiken op een manier die in strijd is met de rechten van derden dan wel de wet.

  2. NestManager neemt geen kennis van de inhoud van tool. NestManager aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor de met behulp van de Dienst uitgewisselde, opgeslagen en verwerkte informatie. Klant vrijwaart NestManager voor aanspraken van derden die gebaseerd zijn op de stelling dat de door Klant met behulp van de Dienst geplaatste berichten dan wel verwerkte informatie onrechtmatig zijn.

  3. Klant is zelf verantwoordelijk voor alle ondersteuning aan haar (eind)gebruikers van de Dienst. NestManager zal een redelijk niveau van ondersteuning bieden aan gebruikers wanneer daar behoefte aan is, maar niet zelf direct met gebruikers in contact treden.

  4. Klant zal zich opstellen en gedragen met een mate van zorgvuldigheid ten aanzien van de Dienst, die van Klant mag worden verwacht.

  5. De met de Dienst verzamelde informatie is niet inzichtelijk en niet te gebruiken door en voor andere Klanten.

  6. Indien naar het oordeel van NestManager door Klant een gevaar ontstaat voor het functioneren van de server(s) of het netwerk van NestManager of derden, in het bijzonder door het overmatig opvragen of verzenden van gegevens (waardoor prestatieproblemen ontstaan), is NestManager gerechtigd alle maatregelen te nemen die zij redelijkerwijs nodig acht om dit gevaar af te wenden dan wel te voorkomen.

  7. Indien Klant in strijd handelt met deze Algemene Voorwaarden heeft NestManager het recht de toegang tot de Dienst te ontzeggen.


Artikel 6. Toegang en updates

  1. NestManager zal Klant gedurende de looptijd van de Overeenkomst de toegang tot (het beheer van) de Dienst verschaffen. Daartoe wordt aan Klant/Gebruiker een gebruikersnaam en een wachtwoord verstrekt.

  2. Het is Klant/Gebruiker verboden de gebruikersnaam en het wachtwoord aan derden te verstrekken of over te dragen. NestManager is niet verantwoordelijk voor misbruik en mag ervan uitgaan dat een Klant/Gebruiker, die zich aanmeldt op de Dienst, ook daadwerkelijk de Klant is. Klant dient NestManager op de hoogte te stellen als Klant een vermoeden heeft dat het wachtwoord in handen is gekomen van onbevoegden. NestManager heeft het recht doeltreffende maatregelen te nemen in dergelijke gevallen.

  3. Indien NestManager tot het besef komt dat de inloggegevens van Klant/Gebruiker bekend zijn bij onbevoegde derden, stelt zij Klant daarvan op de hoogte en neemt zij passende maatregelen.

  4. De door NestManager ontvangen of opgeslagen versie van de desbetreffende communicatie, waaronder gedane metingen, gelden als bewijs daarvan, behoudens tegenbewijs door Klant.

  5. NestManager heeft het recht de programmatuur van de Dienst van tijd tot tijd aan te passen om de functionaliteit te verbeteren en om fouten te herstellen. Omdat de Dienst aan meerdere Klanten wordt geleverd, is het niet mogelijk om alleen voor Klant van een bepaalde aanpassing af te zien. NestManager is niet gehouden tot enige vergoeding van schade veroorzaakt door het aanpassen van de Dienst.

Artikel 7. Beschikbaarheid en onderhoud

  1. NestManager zal zich inspannen om ononderbroken beschikbaarheid van de Dienst te realiseren, maar biedt hierover geen garanties, tenzij anders is overeengekomen in de Overeenkomst middels een als zodanig aangeduide Service Level Agreement.

  2. NestManager behoudt zich het recht voor de Dienst tijdelijk buiten gebruik te stellen ten behoeve van onderhoud, aanpassing of verbetering van de Dienst en webservers van NestManager. Deze buitengebruikstelling tracht NestManager zodanig in te richten dat er zo min mogelijk hinder voor Gebruikers optreedt.

  3. NestManager zal wegens bedoelde buitengebruikstelling nimmer gehouden zijn tot enige vergoeding van schade geleden door Klant.

Artikel 8. Privacy-/verwerkersbepalingen

  1. Verwerking van persoonsgegevens zal uitsluitend plaatsvinden in het kader van de uitvoering van de tussen Partijen gesloten en/of nog te sluiten Overeenkomst teneinde de Diensten te kunnen leveren aan Klant door NestManager inclusief de doeleinden die daarmee redelijkerwijs samenhangen of die met nadere instemming worden bepaald.

  2. NestManager zal de persoonsgegevens niet voor enig ander doel verwerken dan tussen Partijen overeengekomen. Klant zal NestManager op de hoogte stellen van de verwerkingsdoeleinden voor zover deze niet reeds in de Overeenkomst dan wel in deze Algemene Voorwaarden genoemd zijn.

  3. Afgezien van de rechten en plichten die krachtens de Overeenkomst aan NestManager worden toegekend in verband met de verwerking van persoonsgegevens, zullen alle rechten en plichten ten aanzien van de persoonsgegevens blijven rusten op de Klant en/of de betreffende betrokkenen. NestManager functioneert enkel overeenkomstig de instructies van Klant en onder de uitdrukkelijke (eind-)verantwoordelijkheid van Klant.

  4. Klant garandeert dat de inhoud, het gebruik en de opdracht tot de verwerkingen van de persoonsgegevens, niet onrechtmatig zijn en geen inbreuk maken op enig recht van derden, en vrijwaart NestManager tegen alle aanspraken en claims die hiermee verband houden.

  5. NestManager zal bij de uitvoering van de Overeenkomst de toepasselijke wet- en regelgeving op het gebied van de bescherming van persoonsgegevens, zoals de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), naleven. Klant zal de eigen verplichtingen onder de toepasselijke wet- en regelgeving eveneens steeds naleven.

  6. mag de persoonsgegevens verwerken in landen binnen de Europese Unie. Klant geeft daarnaast toestemming om persoonsgegevens buiten de Europese Unie te verwerken, met inachtneming van de toepasselijke wet- en regelgeving.

  7. NestManager maakt gebruik van de subverwerkers, welke op aanvraag beschikbaar zijn. In geval van nieuwe subverwerkers, zal NestManager Klant daarover in kennis stellen.

  8. Klant heeft de mogelijkheid om schriftelijk bezwaar te maken.
  9. De verplichtingen van de NestManager die uit de Overeenkomst dan wel deze Algemene Voorwaarden voortvloeien, gelden ook voor degenen die persoonsgegevens verwerken in opdracht van dan wel onder het gezag van NestManager. NestManager zal hierbij zorgdragen voor de juiste autorisaties.

  10. NestManager zal zich inspannen voldoende technische en organisatorische maatregelen te nemen met betrekking tot de te verrichten verwerkingen van persoonsgegevens, tegen verlies of tegen enige vorm van onrechtmatige verwerking (zoals onbevoegde kennisname, aantasting, wijziging of verstrekking van de persoonsgegevens).

  11. In het geval dat een betrokkene een van zijn wettelijke rechten wenst uit te oefenen en dit verzoek richt aan NestManager, zal dit verzoek doorsturen aan Klant, en Klant zal het verzoek verder zelfstandig afhandelen. mag de betrokkene daarvan op de hoogte stellen.

  12. In het geval van een datalek zal NestManager zich naar beste kunnen inspannen om Klant daarover na constatering onverwijld, dan wel uiterlijk binnen 48 uur na ontdekking, te informeren. Naar aanleiding van deze mededeling beoordeelt Klant zelfstandig of zij de relevante toezichthouder en/of betrokkenen al dan niet zal informeren. NestManager zal hierbij alle, voor zover bij NestManager beschikbare, informatie aan Klant verstrekken. Klant is en blijft verantwoordelijk voor de nakoming van een eventuele wettelijke verplichtingen ten aanzien van de meldplichten. Indien de wet- en/of regelgeving dit vereist zal NestManager meewerken aan het informeren van de ter zake bevoegde toezichthouder en eventueel betrokkenen.

  13. Een melding moet als bedoeld in artikel 8 van onderhavige voorwaarden, zal door NestManager alleen aan Klant worden gedaan als een datalek zich daadwerkelijk voorgedaan heeft en niet indien er slechts sprake was van een (theoretische) kwetsbaarheid.

  14. Klant heeft bij een concreet vermoeden van misbruik, welk misbruik is aangetoond door Klant, de mogelijkheid om een audit uit te laten voeren ter controle van de naleving van de beveiligingseisen. Klant heeft enkel deze audit-mogelijkheid nadat Klant bij
    aanwezige soortgelijke auditrapportages, tegen een vergoeding, bij op locatie heeft ingezien, heeft beoordeeld en Klant redelijke argumenten aanbrengt die een door Klant geïnitieerde audit alsnog rechtvaardigen. De kosten van een audit worden volledig door Klant gedragen.

Artikel 9. Support

Klant kan op het mailadres van NestManager storingen en vragen melden. NestManager zal zich inspannen om de vragen adequaat en binnen een redelijke termijn te beantwoorden.

Artikel 10. Prijzen en betaling

  1. Alle genoemde tarieven zijn exclusief BTW en andere heffingen die van overheidswege worden opgelegd.

  2. Alle prijzen op de Website, offertes, brochures en andere materialen zijn onder voorbehoud van typ- en rekenfouten. Voor de gevolgen van typ- en rekenfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard.

  3. Het staat NestManager vrij gedurende de overeenkomst de prijzen van de Dienst aan te passen, al dan niet als gevolg van veranderingen in BTW-tarieven of andere wettelijke bepalingen en regelingen.

  4. Prijsverhogingen vanaf drie maanden na de totstandkoming van een Maatwerk overeenkomst zijn alleen toegestaan indien NestManager dit bedongen heeft of deze het gevolg zijn van wettelijke bepalingen of regelingen of Klant de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.

  5. Klant is voor het gebruik van de Dienst aan NestManager een vergoeding verschuldigd welke maandelijks middels een factuur aan Klant kenbaar wordt gemaakt. Klant zal tijdens het registratieproces instemmen met deze vergoeding.

  6. Klant gaat akkoord met elektronische facturatie door NestManager.

  7. Indien de betaling 30 dagen na de factuurdatum door Klant nog niet is voldaan, dan krijgt Klant een aanmaning en heeft NestManager de bevoegdheid om het Account van Klant en andere dienst dan wel overeenkomsten die bij NestManager zijn afgesloten (al dan niet tijdelijk) te blokkeren. Voorgenoemde laat de betalingsverplichting van Klant onverlet.

  8. Bij een niet tijdige betaling is Klant, naast het verschuldigde bedrag en de daarop verschenen rente, gehouden tot een volledige vergoeding van zowel buitengerechtelijke als gerechtelijke incassokosten, daaronder begrepen de kosten voor advocaten, deurwaarders en incassobureaus.

  9. De vordering tot betaling is direct opeisbaar ingeval Klant in staat van faillissement wordt verklaard, surseance van betaling aanvraagt dan wel algeheel beslag op vermogensbestanddelen van Klant wordt gelegd, Klant overlijdt en voorts, indien deze in liquidatie treedt of wordt ontbonden.

  10. In bovenstaande gevallen heeft NestManager voorts het recht uitvoering van de Overeenkomst of enig nog niet uitgevoerd gedeelte daarvan zonder ingebrekestelling of rechterlijke interventie te beëindigen of op te schorten, zonder recht op vergoeding van schade voor Klant die hierdoor mocht ontstaan.

Artikel 11. Aansprakelijkheid

  1. NestManager is nimmer aansprakelijk voor enige indirecte schade geleden door Klant of door derden, waaronder mede begrepen gevolgschade, verlies van gegevens (waaronder statistische data), omzet, dan wel schade wegens openbaarmaking daarvan en immateriële schade.


  2. De aansprakelijkheid van NestManager jegens Klant, uit welke hoofde dan ook (waaronder een tekortkoming in de nakoming van een garantieverplichting en onrechtmatige daad), is per gebeurtenis (waarbij een samenhangende reeks gebeurtenissen als één gebeurtenis geldt) beperkt tot de door Klant betaalde bedragen, met een maximum van €1000,- (duizend euro) exclusief BTW.

  3. Klant vrijwaart NestManager voor alle aanspraken van derden uit welke hoofde dan ook, ter zake van vergoeding van schade, kosten of rente, verband houdende met deze Overeenkomst en/of de Dienst, waaronder aanspraken van het Autoriteit Persoonsgegevens en Autoriteit Consument en Markt.

  4. De vorige leden van dit artikel zijn niet van toepassing indien en voor zover de desbetreffende schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid door leidinggevend personeel van NestManager.

Artikel 12. Overmacht

  1. NestManager is niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting jegens Klant indien een omstandigheid waar NestManager geen invloed op kan uitoefenen de nakoming belet.

  2. In geval van dergelijke overmacht - waaronder in ieder geval wordt verstaan storingen in de telecommunicatie-infrastructuur, internet, binnenlandse onlusten, mobilisatie, oorlog, stremming in het vervoer, staking, uitsluiting, in- en uitvoerbelemmeringen, bedrijfsstoornissen, stagnatie in toelevering, brand, overstroming, en wanprestaties van leveranciers van wie NestManager in de uitvoering van een Overeenkomst afhankelijk is - kan de uitvoering van de Overeenkomst worden opgeschort, zonder dat daardoor enige verplichting tot schadevergoeding ontstaat. Indien de situatie van overmacht de nakoming voor langer dan twee maanden belet, zijn beide Partijen gerechtigd de Overeenkomst met onmiddellijke ingang te beëindigen, zonder dat enige verplichting tot schadevergoeding daardoor ontstaat.

Artikel 13. Rechten van intellectueel eigendom

  1. Alle rechten van intellectuele eigendom op alle krachtens de Overeenkomst of ter beschikking gestelde programmatuur (de Dienst), alsmede voorbereidend materiaal daarvan, berusten uitsluitend bij NestManager. Klant verkrijgt uitsluitend een gebruiksrecht dat gebonden is aan de voorwaarden van de een licentieovereenkomst en bevoegdheden die bij deze voorwaarden of anderszins uitdrukkelijk worden toegekend.

  2. Klant verkrijgt in beginsel voor de duur van de Overeenkomst ten aanzien van de Dienst(en) een niet-exclusief en niet-overdraagbaar recht op gebruik.

  3. Het NestManager toegestaan technische maatregelen te nemen ter bescherming van de programmatuur van de Dienst. door middel van technische bescherming de programmatuur van heeft beveiligd, is het Klant niet toegestaan deze beveiliging te verwijderen of te omzeilen.

Artikel 14. Geheimhouding

  1. Partijen verplichten zich tot geheimhouding omtrent alle vertrouwelijke informatie die zij van de wederpartij ontvangen. Partijen leggen deze verplichting tevens op aan hun werknemers alsmede aan door hen ingeschakelde derden ter uitvoering van de overeenkomst tussen partijen.

  2. Informatie geldt in ieder geval als vertrouwelijk indien deze door één der Partijen als zodanig is aangeduid of als het om overeenkomsten.

  3. Klant bepaalt welke gegevens naar de Dienst(en) van NestManager worden verstuurd. Klant is zelf verantwoordelijk om Gebruiker een geheimhoudingsplicht ten aanzien van de voorgenoemde gegevens op te leggen.

Artikel 15. Wijzigingen Algemene Voorwaarden

  1. NestManager behoudt zich het recht voor deze Algemene Voorwaarden te wijzigen of aan te vullen.

  2. Wijzigingen gelden ook ten aanzien van reeds gesloten Overeenkomsten. Een wijziging treedt eerst in werking 30 dagen na bekendmaking van de wijziging per elektronische nieuwsbrief via Website of brief. Wijzigingen van ondergeschikt belang kunnen te allen tijde worden doorgevoerd.

  3. Indien Klant een wijziging in deze Algemene Voorwaarden niet wil accepteren, kan hij de Overeenkomst beëindigen.

Artikel 16. Slotbepalingen

  1. Op de Overeenkomst is Nederlands recht van toepassing.

  2. Verandering in management, rechtsvorm, overname of fusie hebben geen invloed op de Overeenkomst.

  3. NestManager is gerechtigd alle rechten en verplichtingen uit de Overeenkomst over te dragen aan een derde, zonder dat daartoe toestemming nodig is van Klant.

  4. Voor zover door de regels van dwingend recht niet anders wordt voorgeschreven, zullen alle geschillen die mochten ontstaan naar aanleiding van de Overeenkomst worden voorgelegd aan de bevoegde Nederlandse Rechtbank Zuid-Holland.

  5. Partiële nietigheid: indien een bepaling uit de Overeenkomst en/of de Algemene Voorwaarden nietig blijkt te zijn, tast dit niet de geldigheid van de gehele Overeenkomst/Algemene Voorwaarden aan. Partijen zullen ter vervanging (een) nieuwe bepaling(en) vaststellen, waarmee zoveel als rechtens mogelijk is aan de bedoeling van de oorspronkelijke Overeenkomst en/of Algemene Voorwaarden gestalte wordt gegeven.